Soedan


Ik heb een jongere zus, die getrouwd is met een Jemenitische jood, die ze ooit heeft leren kennen na een soort studentenuitwisseling met Haifa. Ze heeft net als ik nu 5 kinderen en woont nu enige jaren in een moshav, dichtbij de grens met Egypte bij Kadesj-Barnea.
Ik heb denk ik alleen ooit de oudste gezien. De kans dat ze ooit nog eens even naar Nederland komt is bijn nihil. En dat wij naar haar kunnen is ook niet zomaar gedaan.
Doch wat schetste afgelopen zaterdag mijn verbazing: niemand minder dan mijn zus is voor het journaal, i.v.m. Soedanese asielzoekers die niet alleen Soedan, maar ook Egypte zijn ontvlucht, hetgeen daar tot de nodige commotie geleid heeft, niet alleen in haar ‘dorp’, maar ook op de Nationale TV en nu zelfs in Nederland.
Nu wist ik dat ze bezig waren met bouwen van een soort gasthuizen voor joodse weeskinderen.
Doch nu had haar man van God een droom gekregen, waarin duidelijk werd dat hij voorbereid moest zijn op de komst van vluchtelingen.
Toch wel apart zo ineens je zus bij het journaal te zien!
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/8/18/index_av.html

Geef een reactie

